De heenreis + deel dag 1 in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maud en Phoeb - WaarBenJij.nu De heenreis + deel dag 1 in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maud en Phoeb - WaarBenJij.nu

De heenreis + deel dag 1 in Bangkok

Door: Maud en Phoeb

Blijf op de hoogte en volg Maud en Phoeb

16 Juli 2015 | Thailand, Bangkok

De heenreis
We vertrokken ietsje vertraagd vanuit Amsterdam en voor we het wisten, landden we al in Parijs. Het was maar een half uurtje vliegen. In Parijs hebben we 3,5 moeten wachten op onze volgende vlucht. Deze vertrok volgens schema. Dankzij papa hadden we super fijne stoelen! Ik denk wel twee meter beenruimte, super fijn! Wat ons wel meteen op viel was dat het personeel van AirFrance er iets minder zin in had, dan dat wij hadden.. Ze waren lekker chagrijnig en alles wat we vroegen was net iets te veel gevraagd. Gelukkig zat er een hele leuke Franse mevrouw naast ons, met wie we er wel om konden lachen. Het eten was ook erg lekker. Slapen was iets minder.. Ik denk dat we alle mogelijke houdingen hebben uitgeprobeerd, Maud heeft zelfs op de grond geslapen.. Slapen in vliegtuig stoelen blijft voor ons een dingetje. We kunnen dan ook niet wachten om vanavond lekker gestrekt in het hostel op een bed te slapen! Maar na veel pogingen tot slapen en lekker gelezen te hebben, viel de reis hartstikke mee!

We beseffen ons nog steeds niet wat er allemaal gaat komen.. Ik denk dat dat wel gaat komen als ik het vliegtuig uitstap! Ik heb er in ieder geval ontzettend veel zin in en ben super benieuwd naar het land en alles wat we mee gaan maken!!

Dag 1: Bangkok
Toen we gingen landen, verbaasde we ons over het landschap van Bangkok. Het leek net Nederland, zo plat was het. Geen heuveltje, niks. De natuur is erg tropisch, wat we niet hadden verwacht in de stad. Toen we uitstapten op het vliegveld, zagen we veel mensen met mondkapjes lopen. Dit vonden we vreemd, doe nou is niet zo overdreven. Tegenstrijdig genoeg hadden we beiden het moment dat we de trein uitstappen gigantisch veel behoefte aan zo'n kapje, want gadverdamme je kan nog net niet zien wat je inademt.

Waar we ons nog meer over verbaasden is de vriendelijkheid van de thai, of zeg maar gerust onvriendelijkheid. Twee taxi's aangehouden die geen zin hadden om te zoeken waar ons hostel is, de derde wilde wel helpen. Het hostel lag op nog geen 5 minuten rijden... Lastig hé?! Gelukkig viel de 2€ schade wel mee. Dat zijn nog eens andere tarieven dan in ons kikkerlandje. (pluspunt).

Eenmaal aangekomen in ons hostel voelden we ons in tegenstelling tot de rest van de stad meteen op ons plek. Een onwijs warm welkom ( letterlijk en figuurlijk want zweten dat doen we) en hippe inrichting.

Som, onze gastvrouw ( of heer, we zijn er nog niet over uit) is ongeveer 1,20 meter en ontzettend lief. Op het moment van binnenkomst riep ze meteen Phoebe, dit voelde goed en vertrouwd. Bij 'The Yard' staat familie centraal en zo worden we dus ook behandeld. Hier zijn we zeker op ons plek! We horen nu dat we mogen inchecken dus let'sgoooo! Thailand surprise us!

We'll keep you up to date, xx Phoebs en Maud

• 16 Juli 2015 - 17:45

Rene Oostveen:

Leuk Phoeb om jullie verhalen mee te kunnen beleven!