Dag 9 - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Maud en Phoeb - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Maud en Phoeb - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Maud en Phoeb

Blijf op de hoogte en volg Maud en Phoeb

24 Juli 2015 | Thailand, Ko Chang

Okee, zo relaxed als we er gister bij lagen - zo gestresst gingen we slapen. Ik denk dat iedereen wel een beetje bang voor spinnen is, maar ik ben echt panisch. Als ik er een foto van zie, dan heb ik diezelfde dag nog hele realistische nachtmerries. Ik had aan het begin van de reis tegen Maud gezegd dat als ze er een zag, ze me weg moest leiden van mn plek, rustig blijven en zorgen dat ik m niet zou zien. Andersom zou ik dit bij haar doen als ik een slang zag.

Net op het moment dat ik mn telefoon in de lader stopte, zei Maud: "Oke Phoeb, ik denk dat het beter is als je naar buiten gaat..". Ik stond meteen op scherp en binnen no time stond ik buiten. Jahoor, in dit perfecte resort zat een spin. Ik heb hem gelukkig niet gezien, maar volgens Maud was het een vogelspin. Maud is niet bang voor spinnen, maar zei dat ze ook wel even moest slikken toen ze deze zag.. Trillend als een rietje stond ik voor de kamer. Ik durfde echt niet meer naar binnen. Alleen omdat ik net wilde gaan slapen, stond ik in mijn ondergoed buiten.. Oeps, niet heel praktisch. Maud, de held, heeft een shirt en schoenen voor me gepakt en daar gingen we op naar de receptie. Gelukkig kregen we een nieuwe kamer, die van te voren grondig was onderzocht. Ondanks dat we allebei een twee persoonsbed voor onszelf hadden, zijn we lekker samen in een bed gekropen. Allemaal een kalmeringspilletje genomen en gelukkig langzaam in slaap gedoezeld. Toch nog kunnen slapen gelukkig!! Wat een avontuur..

Wauw. Wat is wakker worden hier heerlijk!! Ik keek uit het raam en keek uit op een klein meertje met palmbomen en een strakblauwe hemel. Maud en ik hebben meteen een strandstoel aan zee uitgezocht en zijn hier neergeploft. Zo eentje met zo'n rieten parasol erboven, ultimate island experience. We voelden ons helemaal fancy. We bestelden tosti's en cocktails - alles werd gebracht. Wat was dit genieten!!! Vanaf 15:30 was er happy hour in de poolbar. Ja, een bar IN het zwembad. Hier genoten we van een pink lady en duikje.

Maud had met een vriendinnetje, Machteld die toevallig ook op Koh Chang was, afgesproken en we pikten haar om 5 uur op richting Lonely Beach. Dit schijnt dé plek van Koh Chang te zijn. We hebben heerlijk in Thaise stijl gegeten, op de grond met uitzicht op zee. Maud had lekker pad thai besteld en Machteld en ik de green curry.

Hierna gingen we op zoek naar het uitgaansleven. Tot nu toe was alles erg uitgestorven.. Het was wel echt een backpackers dorpje, maar omdat het hier laagseizoen is - was het er erg stil. We vroegen want rond en werden naar een plek gestuurd. We volgden de grote lampen die we van ver al in de lucht zagen schijnen. Er stonden boxen met harde muziek langs de weg en daar moesten we naar beneden het strand op. Wat leuk dit! Een hutje gemaakt van bamboe was de bar en er waren allemaal kussentjes en tafeltjes waar je op kon zitten. Alles was met glow in de dark verf versierd en geschreven. De dj had er het meeste zin in van ons allemaal, want hij zong zo hard mee met zijn eigen nummers - dat hij boven de muziek uitkwam.

Het was happy hour allnight long, dus dat beloofde een goede avond. Voor €2,85 per cocktail hebben we genoten van een - iets wat amateuristische - vuurshow van drie jongens. Alsnog super gaaf!! Maar soms viel de branden de stok in het zand of op hun eigen kleding.. Pijnlijk! Na deze show bleef iedereen tam zitten, maar wij hadden wel zin in een feestje. We hadden een nummer aangevraagd en zijn als eerste de dansvloer (lees: strand) op gestapt. Op onze blote voeten op het strand dansen met een cocktail in je hand en twee super gezellige meiden naast je. Kan het beter?! Alle drie grijnzend van oor tot oor.

We vonden het toch wat ongemakkelijk, aangezien zo ongeveer alle mensen nu naar ons zaten te staren, in plaats van de vuurshow. Gelukkig volgde al snel meer mensen en we hebben super leuke mensen ontmoet en gesproken. Om half 3 hebben we de taxi terug gepakt. Jeetje wat rijden ze hier achterlijk! In het donker heuvel op, heuvel af. We hielden ons hart wel even vast.

Gelukkig veilig thuis aangekomen zijn we als blok in slaap gevallen. Wat een heerlijke avond was dit! Het voelde echt even als living the dream! Maud en ik beginnen steeds meer verliefd op Thailand te raken en zijn super benieuwd naar de rest van Azië. Dit smaakt naar meer...

Veel liefs,
Maud en Phoeb

  • 25 Juli 2015 - 21:19

    Opa En Oma "Veen":

    Lieve Phoebe en Maud,
    Jullie hebben dus volop van een luie dag aan het strand kunnen genieten met daarna een gezellige avond. Maak het niet "te gezellig" met die cocktails hoor. De volgende dag kan je je er akelig door voelen, zodat je reisgenote een leuke dag zal moeten missen. Maar jullie zijn oud en wijs genoeg om zelf te bepalen wat je aan kunt.
    Ik kreeg kippenvel toen we je over jullie ervaringen met de spin vertelde. Ben zelf ook panisch van spinnen (vooral die grote zwarte) en slangen. Met slangen vind ik het omdat je nooit weet of ze niet giftig zijn en ze glijden zo schielijk snel. Brrrr niks voor mij.
    Nou, we hopen dat jullie niet zoveel ongedierte zullen tegenkomen.
    Zijn reuze benieuwd naar jullie verdere belevenissen.
    Groetjes met liefs van Opa en Oma "Veen"

  • 25 Juli 2015 - 23:15

    Oma Moll:

    Lieve Phoebe en Maud,
    Wat heerlijk dat jullie een luie dag op het strand gehad hebben, dat is cht genieten hè. En daarna die gezellige avond op het strand, hoort er ook bij.Nou voor zo'n grote spin was ik ook op de loop gegaan. Ik ben niet echt bang voor ongedierte, maar spinnen daar ren ik voor weg. Ik zeg ongedierte, maar spinnen zijn nuttige dieren zeggen ze, maar niet in mijn buurt, bah!
    Op die foto, die papa ons stuurde, leek het wel een onbewoond eiland, wat een rust en erg mooi!
    Nou lieve meisjes, geniet nog lekker en we verheugen ons alweer op het volgende verslag.
    Veel liefs en een dikke kus van oma en opa Moll XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud en Phoeb

Actief sinds 16 Juli 2015
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 3968

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Thailand 2015

Landen bezocht: