Dag 10 - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Maud en Phoeb - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Maud en Phoeb - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Maud en Phoeb

Blijf op de hoogte en volg Maud en Phoeb

25 Juli 2015 | Thailand, Ko Chang

Oei, wat werd ik beroerd wakker vanochtend. De precieze oorzaak ben ik nog niet achter, maar het zal sowieso met de cocktails van gister te maken hebben gehad. Ik ben alleen zo ziek geweest vandaag, dat ik van 8 uur sochtends tot 7 uur savonds misselijk ben geweest en heb overgegeven.. Ik kon niks binnen houden.. Geen toast, geen brood en zelfs het pilletje werkte niet. Dat kan niet alleen de alcohol zijn geweest, dus ik denk dat ik of heel slecht tegen het ijs kan (ingevroren kraanwater) of dat de green curry van gister mijn maag van slag heeft gemaakt. Waarschijnlijk een combinatie van alles. Voelde me echt heel beroerd en wist echt even niet wat ik met mezelf aan moest.

We zijn van hotel gewisseld en zitten nu op een super mooi plekje. Het hotel is fris, de mensen zijn suuper vriendelijk en we hebben een kingsize bed.. :-) Maud is lekker een duik gaan nemen in het zwembad. Ze hebben zelfs een bubbelstand! Ik heb van 4 tot 6 even geslapen en voelde me ietsje beter, maar nog steeds misselijk. Maudie is eten gaan halen aan de overkant van het hotel en had voor mij droge rijst mee genomen. Ik heb er twee uur over gedaan, maar voelde me een stuk beter erna! Ben zelf om 9 uur nog een rijstsoepje gaan halen, omdat ik toch wel zin had in iets meer smaak dat die droge rijst. Ik kon nu dus weer prima lopen en functioneren. Gelukkig!!

Savonds lekker in ons kingsize bed naar Thaise tv gekeken en bijgekomen. Even lekker een chill dagje! Sorry dat dit verslag zo kort is, maar we hebben gewoon niet zo veel gedaan vandaag. Gister al onze energie gebruikt. Morgen gaan we naar Klong Proa Beach! Een white sand beach waar we sushi kunnen halen.. Uhm, ja graag!!! We hebben er zin in!!

Veel liefs,
Maud en Phoeb

  • 26 Juli 2015 - 11:35

    Rene Oostveen:

    Ingevroren kraanwater, Phoeb? Are you serious...?

    Dat was geloof ik les #1 die ik je gegeven heb in NL voordat je wegging. Ik hoop dat Maud wel een beetje wat aan haar dag gehad heeft want het heeft natuurlijk ook invloed op haar dagindeling als jij ziek bent.

    Genoeg wijze raad voor nu, lekker om een dagje rust te nemen en fijn om te horen dat je je alweer een stuk beter voelt. Lekker sushi eten straks en nog meer genieten wat de white sand beach.

    Hier hebben we het gisteren behoorlijk voor onze kiezen gekregen, het was code rood qua weer. Veel bomen en takken hebben/dragen veel bladeren dus waaiden massaal om. Trams, treinen en snelwegen zaten onder de takken en zorgde voor veel problemen. KLM alleen al had gisterochtend al 30 vluchten geannuleerd en natuurlijk veel vertragingen (maar daar kan Mam meer over vertellen...). Ook Em haar festival in Amsterdam was om 12 uur afgelast :-(

    Veel liefs X Rene

  • 26 Juli 2015 - 11:52

    Opa En Oma "Veen":

    Lieve Phoebe en Maud,
    Wat jammer nu Phoeb dat je wéér een dagje achter de rug hebt met spugen en je rot voelen
    Denk er steeds aan dat je niets naar binnen krijgt wat met leiding(kraan)-water in aanraking is geweest, dus zéker geen ijsklontjes van water uit de kraan. Ook geen rauwe groenten,zoals sla e.d. Deze groenten worden meestal gewassen in gewoon leidingwater. Dus.... gekookte groentengerechten, doorbakken vlees, kip of vis. Enfin dat weet je ook wel. Ook als je een kopje thee drinkt moet het water goed gekookt zijn.
    We hopen maar dat deze vervelende ervaringen van jou de laatste zullen zijn. Als je jezelf lekker in je vervoert zal je alles op een prettigere manier ervaren.
    We zijn reuze benieuwd wat jullie volgende belevenissen zullen zijn. Heb je al uitgekeken naar een sarong voor jezelf? Leuke marktjes afgestruind? Maken jullie van de komende dagen maar leuke ontspannen vakantiedagen met een hoop plezier. Wij kijken uit naar jullie verhalen.
    Liefs voor jullie beiden vanuit Voorschoten.
    Opa en Oma "Veen"

  • 26 Juli 2015 - 20:43

    Oma Moll:

    Lieve Phoeb en Maud,
    Oh,oh,oh, Phoebje, ook wij hebben je gewaarschuwd voor die ijsblokjes,kraanwater en alles wat er in gewassen is, hopelijk gaat het nu goed! Wij zullen er niet meer over zeuren, maar pas op lieverd, het is zo zonde van je vakantie als je de hele dag zo beroerd bent. Ook voor Maud niet gezellig!
    Hopelijk genieten jullie op Klong Proa Beach! En opa vraagt of jullie nog gaan snorkelen.
    Nou lieverds, ga lekker genieten en doe voorzichtig!! Pas op jullie zelf!
    Heel veel liefs, dikke kus van ons

  • 26 Juli 2015 - 22:10

    Ruud:

    Kom op dames. Gewoon geen cocktails meer drinken als je daar ziek van wordt. Een biertje is net zo lekker in die hitte. Is zeker zo lekker en waarschijnlijk ook goedkoper...
    Liefs, the Old sock from Leiden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud en Phoeb

Actief sinds 16 Juli 2015
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 3967

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Thailand 2015

Landen bezocht: