Dag 11 - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Maud en Phoeb - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Maud en Phoeb - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Maud en Phoeb

Blijf op de hoogte en volg Maud en Phoeb

26 Juli 2015 | Thailand, Ko Chang

Bedankt allemaal voor jullie zorgzame reacties! Ik heb mijn lesje geleerd en hou het vanaf nu aan alleen nog maar op bier. Om nog even terug te komen op het ijs: makkelijker gezegd dan gedaan. Je kunt een cola prima zonder ijs bestellen, maar vaak wordt het ijs al door de cocktails heen mee geblend in een blunder. Dan is zonder ijs dus iets lastiger.. Maar ik ga het risico nu niet meer nemen, dus geen zorgen!! :-)

Vanochtend werden we wakker met een donkere lucht. Maar we waren optimistisch, dus hebben de taxi richting het strand gepakt het strand. Hier aangekomen, bleek er geen strand te zijn.. Dus we moesten weer terug. Onderweg wat ontbeten bij een lokaal Thais restaurantje. Toen we aankwamen bij het nieuwe "strand", bleek dit ook niet helemaal te zijn wat we ons voor ogen hadden. Het strand was denk ik twee meter lang en 10 meter breed. Daarbij kwam dat er een hele donkere lucht over ons heen trok.. We besloten om terug te gaan naar het hotel en hier lekker aan het zwembad te gaan chillen.

Dat bleek een goede keuze te zijn geweest, want zodra we de taxi uitstapte - begon het een partij te storten!! Echt een tropische regenbui. We zijn snel het hotel binnen geprint en op onze hotelkamer gaan liggen.

Savonds hadden we wel weer zin in een feestje en van iemand die we afgelopen vrijdag hadden ontmoet, hoorde we dat er vanavond een feestje was bij Nature Beach. We hebben Machteld gecontact of ze zin had om mee te gaan en dat had ze! We hebben om 5 uur smiddags als nog sushi besteld (want dat was ons plan voor Klong Proa beach en daar hadden we nog steeds zin in!). Daarna zijn we nog lekker even gaan chillen, wat lezen en facetimen. Rond een uur of 8 zijn we ons gaan omkleden en hebben we bij de oma's (waar we gister ook rijst gehaald hebben) gaan eten. Wat een lieve vrouwtjes zeg!!

We hebben een taxi aan gehouden en Machteld opgepikt bij haar resort. Eenmaal aangekomen bij Nature Beach, zat de stemming er al goed in. Op de strand waren de vuurshows al weer in volle gang. Maar deze hoofdact hadden we nog niet eerder gezien: een soort van grote lijst, ingewikkeld in doeken, werd in het midden klaar gezet. Er werd benzine over heen gegooid en het werd in de fik gezet. De jongens van de vuurshows vroegen Maud of zij wilde "helpen" bij deze act. Geen idee wat ze moest doen!! Even twijfelde ze, maar vervolgens liep ze stoer mee naar voren. Iedereen die wilde, mocht door de brandende lijst heen springen. Als een van de eerste ging Maud er doorheen, stoer!! Machteld en ik bleven veilig aan de rand van het strand zitten. Maar toen zelfs kindjes van 8 door de lijst heen sprongen, konden we niet achterblijven. Ook wij zijn door de lijst gesprongen.

Net na de vuurshows kwam een Nederlands meisje dat we vrijdag al hadden ontmoet aangelopen. Kim, 32 jaar uit Den Haag, was in haar eentje door Thailand gaan reizen voor drie weken. Ze had door een wisseling van baan opeens een maand over en reisde wel vaker in haar eentje. Het was haar laatste avond en we hebben heel leuk met haar zitten kletsen. Ze ging de volgende dag naar Koh Samet (wat onze volgende bestemming is), dus ze gaat op onderzoek uit en geeft ons tips! Handig!! We hebben afgesproken om in Nederland nog een keer met z'n viertjes te meeten. :-)

Nadat Kim weg was, besloten we het op een dansen te zetten. De muziek was iets beter dan vrijdag, maar nog steeds niet geweldig. Elke keer als er een leuk nummer opkwam, mixte de dj er op een onverwachts moment een hele vage beat in, waardoor het niet echt meer dansbaar was. We konden er inmiddels wel om lachen, haha! We hadden sjans met de Thaise jongens van de vuurshow. Alsof ze het zo afgesproken hadden, kwamen ze allemaal op een van ons af gelopen om te kletsen. We hebben alle drie een hilarische avond beleefd. Ze konden amper engels, dus het was de hele avond met handen en voeten communiceren. We hebben gedanst, gekletst, geproost en vooral heel veel gelachen!!

Tot rond kwart voor drie wij nog als enige (plus het barpersoneel en de vuurshow jongens) over waren. We besloten de taxi naar huis te pakken. Iedereen bedankt voor de heerlijke avond en afscheid genomen van onze Thaise danspartners. Weer met een lach op ons gezicht terug in de taxi naar huis. Wat hebben we ons weer vermaakt!! Die strandfeesten mogen ze ook wel in Nederland geven! Er ontstaat een hele ontspannen sfeer, wat wij echt super vinden!

Eenmaal in ons hotel hebben Maud en ik de avond nog eens doorgenomen - en bij de herinneringen weer in een deuk gelegen. Vervolgens zijn we als een blok in slaap gevallen. Voor morgen nog niet zo veel op de planning, dat zien we dan wel weer! Tot morgen!!

Veel liefs,
Maud en Phoeb

• 27 Juli 2015 - 13:49

Opa En Oma "Veen":

Hallo lieve Phoeb en Maud,
    Wat jammer dat jullie een beetje teleurgesteld waren over de "white sand"-stranden. Maar ja, er zijn zoveel andere mooie plekjes te zien, toch?
    De avond hebben jullie ook op een fijne manier doorgebracht met nieuwe kontakten en een landgenote die jullie in de toekomst nog zullen terugzien.
    Wat je in je verslag vertelt Phoeb over ijs die geblenderd wordt met jouw cola? Kan je geen flesje coca cola (met kroonkurk) uit de koelkast bestellen? Omdat het uit de koelkast komt hoeft er eigenlijk geen blokje ijs meer in. Wel zo veilig! Laten we maar hopen dat je niet meer zo ziek zult worden. Letten jullie goed op jezelf en op elkaar !
    Hier gaat alles zo z'n gangetje. We hebben de vorige week schitterend weer gehad, maar na de zomerstorm van zaterdag jl is het weer een beetje van slag geraakt. Tot vrijdag a.s. hebben we wisselvallig weer met temperaturen tussen de 17 en 20•C.
    Robin, Lique, Nina en May-Britt vertrekken waarschijnlijk deze week naar Bonaire. Ze kennen daar de weg en zullen het zeer zeker naar hun zin hebben. Tot zover ons verhaal en we kijken uit naar jullie nieuwe belevenissen.
    Groetjes met liefs van Opa en Oma "Veen".

• 27 Juli 2015 - 17:31

Mama:

Geen wijze raad van je moeder want die hebben jullie zo te lezen al genoeg gekregen ;-). Alleen maar een dikke knuffel voor jullie, ben super trots op hoe jullie genieten en wat jullie allemaal ondernemen meemaken! Ik geniet ervan! Liefs xxx!

• 27 Juli 2015 - 18:06

Oma Moll:

Hoi Lieve Meisjes,
    Weer uitgekeken naar het nieuwe verslag en ja hoor daar was het weer.
    Zo zie je dat je steeds weer leert ( de Coctails). Verder schrijf ik er niets over want jullie zitten niet te wachten op van die oudjes die het allemaal zo goed weten. Lekker flesje bier vonden wij altijd heerlijk daar, bovendien erg goedkoop ( local bier).
    Maar wat genieten jullie! Heerlijk!! Toen wij jullie leeftijd hadden, zaten opa en ik als verloofd stel in een busreis naar Zwitserland. We mochten niet eens bij elkaar op de kamer slapen in een Hotel, omdat we niet getrouwd waren,we werden bij een vreemde op de kamer ingedeeld, opa bij jongens en ik bij meisjes. Dat is nu wel anders hè, gelukkig maar, hoewel dat ook wel spannend was. Zo'n strandfeest lijkt me te gek en inderdaad zouden ze dat in Nederland ook moeten doen. We wensen jullie nog veel plezier!! En tot het volgende schrijven! Kijken of nu onze naam eronder komt, ik schrijf het hieronder, maar staat er dan niet. Veel liefs, oma en opa Moll

• 27 Juli 2015 - 23:30

Rene Oostveen:

Heerlijk om jullie avonturen weer te lezen, en het lijkt mij inderdaad een heerlijk land om zo rond te trekken en allerlei ervaringen op te doen en mensen te leren kennen zoals Kim. Het leuke er van is dat je die ervaringen nu al deelt als jullie aan het eind van de avond bij elkaar op bed zitten en in een deuk liggen terwijl jullie er nog midden in zitten, maar deze herinneringen worden alleen maar waardevoller met de jaren. Over 10 jaar heb jullie deze leuke herinneringen nog steeds!

Wel een domper van die white sand beach, maar volgens mij was het hostel op Koh Chang ook al een goed alternatief. Het weer heb je inderdaad niet in de hand maar met de temperaturen daar wel goed te doen denk ik.

Veel liefs X Rene