Dag 13 - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Maud en Phoeb - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Maud en Phoeb - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: Maud en Phoeb

Blijf op de hoogte en volg Maud en Phoeb

28 Juli 2015 | Thailand, Ko Chang

Vanochtend werden we wakker met regen.. Onze laatste dag op Koh Chang en we wilden eigenlijk nog wel iets leuks doen. Maar op het strand liggen in de regen of snorkelen is toch iets minder. Gelukkig maakt een regenbui hier, in tegenstelling tot in Nederland, ons niet zo veel uit. Het zal onze pret niet drukken. Maud en ik zeiden tegen elkaar: 'Ja, het is jammer - een dagje op het strand of snorkelen had heel leuk geweest - maar het eiland is zo mooi dat het niet uit maakt wat voor weer het is. We vermaken ons wel.' We zijn ons aan gaan kleden en met de plu op zoek gegaan naar een plek waar we konden ontbijten. We liepen tegen een heel leuk tentje aan. Het was een beetje westers en ze serveerde echte goede koffie. Maud nam scrambled eggs met bacon en toast en ik nam de BLT. Heeerlijk!! Jammer dat we dit tentje nu pas ontdekt hebben.. We gaan er morgen zeker weten weer ontbijten! Het Thaise vrouwtje was ons bediende was ook heel lief en zij begreep iets meer engels dan de gemiddelde bewoner van Koh Chang, wat ook heel fijn was.

Toen we terug liepen naar het hotel was het al gestopt met regenen en klaarde het stukje bij beetje op. We hebben onze bikini aangetrokken en zijn gewoon bij het zwembad gaan liggen. Het was tenslotte alsnog 30 graden. Hier hebben we weer de hele dag rond gehangen, lekker chillen. De tijd vliegt voorbij op zo'n dag!

We besloten onze week op Koh Chang goed af te sluiten door uiteten te gaan. We hadden de afgelopen drie dagen heel goedkoop rijst etc. gegeten bij onze oma's - dus waren wel toe aan iets anders. We hebben de taxi gepakt richting een tapas tentje dat we eerder hadden gezien, maar deze bleek dicht te zijn. Toen zagen we een ander leuk tentje, een bistro. Hier werd wijn geschonken: fijn!!! In Thailand heb je amper normale wijn, alleen maar hele zoete. Het is meer een bier land, hebben wij ons laten vertellen. De keuze was dus snel gemaakt en we zijn naar binnen gestapt. Bleek het ook nog een Pino Grigio te zijn, top!!! We bestelden een heerlijk glas en een kippenborstje met pesto croutons en champignonnensaus. Dit werd geserveerd met aardappeltjes en een salade. Lekker allemaal!!! De afwisseling was heerlijk. We hebben hier nog nagetafeld tot een uur of 10 en zijn toen richting het hotel gegaan.

In het hotel hebben we nog lekker wat gelezen en gekletst en zijn op tijd gaan slapen. Morgen naar Koh Samet! Dat wordt weer een hele reis. Wekkertje staat op 7:30! Tot morgen!!

Liefs,
Maud en Phoeb

• 29 Juli 2015 - 10:32

Rene Oostveen:

Leuk om te lezen dat jullie zo lekker positief zijn, niet gaan mokken met een beetje regen en er op uitgaan met de plu. Neem die instelling maar mee naar NL want hier heeft het zo'n beetje elke dag geregend sinds jullie zijn weggegaan.
    Iedereen die in Thailand is geweest hoor je over het lekkere (locale) eten en ik vind het fijn dat jullie ook gewoon lekker genieten van alles wat er te krijgen is. Of het nou lokaal, een BLT of een kippeborstje is! Lekker eten en lekker doen wat je lekker vindt...dat is een echte vakantie!
    Veel success met de reis naar Koh Samet, we zijn erg benieuwd naar jullie verhalen!

Lfs X Rene

• 29 Juli 2015 - 20:17

Oma Moll:

Hoi lieve meisjes,
    Wat fijn dat jullie het zo fijn gehad hebben op Koh Chan en ook zo heerlijk gegeten en genoten van de Natuur en de mensen daar.En nu naar Koh Samet, schijnt ook erg mooi te zijn.
    Wij zijn apetrots op jullie, hoe jullie deze reis belevenm! Trouwens, hebben jullie die nog gezien,Apen?
    Nou, lieve meisjes ga lekker genieten op Koh Samet, we horen de verhalen weer graag!
    Liefs van ons, oma en opa Moll XX