Dag 16 - Reisverslag uit Ko Samet, Thailand van Maud en Phoeb - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Ko Samet, Thailand van Maud en Phoeb - WaarBenJij.nu

Dag 16

Door: Maud en Phoeb

Blijf op de hoogte en volg Maud en Phoeb

31 Juli 2015 | Thailand, Ko Samet

Hele goedemorgen! Deze ochtend was het weer gelukkig al een stuk beter dan gisteravond. Maud en ik zijn als de wiedeweer opgestaan en naar de mainroad gelopen. Hier hebben we een golfkarretje gehuurd voor 7,50 per persoon, voor een uurtje. Hop, daar gingen we dan. Het heuvelige landschap van een eiland is wel iets anders dan het platte Nederland. En we hadden allebei nog nooit in een golfkarretje gereden, was dus wel even wennen!

Maar wat was dit weer gaaf!! De natuur blijft ons verbazen. We hebben ons ontzettend vermaakt in het golfkarretje (ik wil er thuis ook wel een!). Het leek soms net Mario Cart, al die steile heuvels op en af en die scherpe bochten. We zijn in een half uur naar de andere kant van het eiland gereden en toen omgewisseld. Maudje achter het stuur en ik foto's maken. Heel gaaf!! Echt een aanrader. Persoonlijk vind ik het golfkarretje net iets leuker dan de scooter (in Kanchanabhri) omdat je nu elkaar beter kunt verstaan en ietsje rustiger rijdt dus alles beter kunt zien. Het besturen van een scooter is echter wel iets makkelijker, dat golfkarretje heeft best z'n eigen wil. Op een gegeven moment reed ik ergens in wat niet mocht, dus ik moest achteruit insteken en de andere kant op. Dat ging, tot onze beide verbazing, behoorlijk soepel. Maud en ik zijn, na ons avontuur in het golfkarretje, overtuigd dat auto rijden ons ook wel gaat lukken (haha ;-p).

Keurig op tijd, hebben we het golfkarretje weer ingeleverd. Onderweg hebben we een leuk restaurantje gezien, dus daar zijn we heen gelopen en daar hebben we heerlijk geluncht. Een heel leuk tentje, met allemaal stervormige lampionnen in de bomen. Na onze lunch zijn we lekker op het strand gaan liggen met een boekje. Het weer was beter dan gister, nog steeds bewolkt maar zo lang het niet regent zijn wij blij! De temperatuur is nog steeds 30 graden, helemaal prima uit te houden hier dus! :-)

Na het strand zijn we lekker naar onze kamer gegaan en hier gaan chillen. Opfrissen en omkleden en op naar het centrum om wat te eten. Lucky us, want het blijkt dat het hier feest is dit hele weekend. Volgens het buddhisme mag je namelijk nergens alcohol drinken dit weekend. Dus wat doet heel Thailand? Lekker naar de eilanden, want daar is het toch zo corrupt als het maar kan. Alle hotels zitten volgeboekt en het beloofd een groot feest te worden hier! Nu heeft de politie gisteravond een inval gedaan bij de clubs en die moesten gesloten blijven tot 12 uur vannacht - en mochten dan dus weer open. Hele vreemde sanctie?? Vonden wij. Vandaag zagen we mensen alweer aan de biertjes bij de strandtenten overdag, dus wij zijn benieuwd wat hier nu precies van terecht komt!

We zijn gaan eten bij een strandtent, waar we weer letterlijk op het strand zaten. Onze tafel stond zo ongeveer 2 meter naast de zee en het begon vloed te worden, dus het water kwam steeds dichterbij. Overal zat het verder al vol, het was hartstikke druk. In de tent naast ons was het feestje al begonnen en werd live muziek gespeeld. We gingen dus lekker eten onder het genot van live muziek en het mooie uitzicht op zee. :-)

We gingen vrij laat eten, rond half 8 en zijn hebben er tot half 11 gezeten. Toen zijn we ons gaan verplaatsen naar de tent waar het al feest was. Geen alcohol schenken tot 12 uur was dus onzin. Het feest was al in volle gang. Onderweg naar de bar kwamen we de Schot tegen, van gister! Vet grappig! Zijn reismaatje was weer vroeg naar huis omdat hij zich niet lekker voelde, dus hij had zich aangesloten bij een groep engels sprekende mensen. Zij kwamen uit Zuid-Afrika, Engeland, Amerika, Ierland.. Sommige woonden nu in Bangkok en gaven Engelse les en anderen waren hier gewoon aan het reizen. We hebben even met hen gekletst en kwamen er al snel achter dat dit het eiland is waar alle locals heen komen. Niet veel backpacken dus, vooral Thai en expats. Heel leuk om zo een feestje mee te maken!! Rond een uur of 11 lagen er al twee meisjes in het water te rollenbollen en danste menig Thai op de tafels. Maud en ik zaten op een iets ander leven dan hun, dus we besloten verder te gaan naar een andere club.

We gingen naar een club die er super mooi, westers uitzag. De muziek was hier beter. We zochten westerse mensen waar we konden joinen, maar ook hier zagen we grotendeels Thai. Het lijkt ons super leuk om hen te joinen, maar de gemiddelde Thai spreekt gewoon zo slecht engels dat er geen normaal gesprek te voeren is.. Helaas.. Na een tijdje vonden we een groepje westerse mensen. Zij bleken vrijwilligerswerk te doen (zoals lesgeven) en in het weekend gaan ze elke keer naar een andere plek of eiland om eerst te vieren. Ze kwamen uit Portugal, Spanje, Amerika en Engeland. Met hun hebben we gezellig wat gedronken en gekletst. Het jammere van deze strandtent was, dat iedereen op zitzakken op het strand zat. En niemand dus danste! (We hebben zelfs behoorlijk wat Thai zien slapen in de zitzakken!!! Hahaha) Maar we hebben ons prima vermaakt!

Tot onze verbazing, stopte hier om 1 uur al het feest.. Maud en ik gingen nog even plassen voordat we naar onze kamer terug gingen, toen we met een Nederlandse jongen aan de praat raakten. Hij had de Nederlandse hit Drank & Drugs (hèt liedje van deze zomer onder de jeugd) aangevraagd en die zouden ze nog draaien. En dat gebeurde maarliefst twee keer!! Sta je dan in Thailand, met een groep Nederlands keihard mee te zingen met een Nederlands nummer. Haha, geweldige afsluiter!!

Daarna zijn we richting onze kamer gaan lopen. We hadden honger, dus zijn bij de 7/11 wat eten gaan halen. En jawel, wat herinneren we ons?! Je kan hier dus tosti's kopen in de supermarkt die ze zelfs voor je onder het tosti ijzer gooien! Je krijgt dus een warme tosti mee! Voor nog geen euro. Je kan ook noodles kopen waar ze al heet water voor je in doen. Kijk, dit zijn dingen waar de Appie nog wat van kan leren! Met twee heerlijke tosti's in ons hand, liepen we naar huis. Heerlijke avond!!

Liefs,
Maud en Phoeb

• 01 Augustus 2015 - 11:32

Rene Oostveen:

Wat leuk om te lezen dat jullie zo 'verstandig' zijn en jullie je niet laten verleiden tot "table-dancing" of "rollebollen in de zee":-) lekker leuke dingen doen zoals Mario Cart rijden en leuke foto's maken.

Grappig om te lezen dat de Thai zo uit hun dak gaan want normaal gesproken zijn het de westerlingen die de boel op hun kop zetten. Ook wel leuk dat er zoveel thai zijn dat je als westerling ook weer wat meer aansluiting krijgt omdat je in de minderheid bent. Vaak is het zo dat westerlingen in de meerderheid zijn op zulke locaties en zie je door de bomen de (leuke) westerlingen niet meer. Nu ben je wat meer herkenbaar voor elkaar tussen die Thai en kom je iets gemakkelijker in contact omdat iedereen wel andere westerlingen wil leren kennen en wil communiceren (Engels).

Nou geniet er lekker van, wij gaan hier ook maar eens genieten van de zomer!

Veel liefs X, Rene

• 01 Augustus 2015 - 14:17

Opa En Oma "Veen":

Lieve Phoeb en Maud,
    Wat hebben jullie weer heerlijke vakantie ervaringen opgedaan. En voor ons zo leuk om te lezen. Omdat we de omstandigheden daar in de tropen zo goed kunnen inschatten beleven we het bijna letterlijk met jullie mee. Heerlijke herinneringen voor jullie om later aan terug te denken. We hopen dat jullie de komende week nog heel veel leuke dingen zullen zien en meemaken. De rit met het golfkarretje is een opstapje voor evt. autorijlessen in de toekomst Phoeb.
    Wij wensen jullie nog heel veel plezier voor de komende dagen en maak ze weer voor jullie een onvergetelijke tijd van. Liefs van Opa en Oma "Veen"
    P. S. De foto van Maud waarop ze een mangistan zit te eten is heel leuk. Lekkere vrucht hè?

• 01 Augustus 2015 - 19:43

Oma Moll:

Lieve Phoeb en Maud,
    Wat ontzettend leuk om weer jullie verslag te lezen! Wij kijken er iedere keer weer naar uit en genieten er met volle teugen van!
    Dat ritje met dat Golfkarretje lijkt me wel heel erg leuk en inderdaad merk je daarmee misschien wel of je talent hebt voor autorijden. Had ik moeten doen, haha!
    Wat wij ook zo leuk vinden is dat jullie contact maken met allerlei nationaliteiten, daar lekker mee kletsen en feesten. Maar dat jullie ook genieten van de Thaise natuur en schoonheid van het eiland doet ons goed. Opa krijgt door al die verhalen en foto's ineens ook weer heimwee naar Thailand.
    Papa stuurde straks weer foto's van jullie,op het stand s'avonds met een hele groep, Amerikanen, zuid Afrikanen en Engelsen, erg leuk.
    Wat zullen jullie dit missen thuis!! Maar denken jullie daar nog maar even niet aan en geniet de komende dagen nog maar volop! Veel liefs en kus, oma en opa Moll XX