Dag 17 - Reisverslag uit Ko Samet, Thailand van Maud en Phoeb - WaarBenJij.nu Dag 17 - Reisverslag uit Ko Samet, Thailand van Maud en Phoeb - WaarBenJij.nu

Dag 17

Door: Maud en Phoeb

Blijf op de hoogte en volg Maud en Phoeb

01 Augustus 2015 | Thailand, Ko Samet

We hebben vandaag lekker uitgeslapen en zijn gaan ontbijten bij een heel schattig koffietentje. Het was goed weer, maar we hebben het weer hier zo veel zien veranderen - dat we besloten hebben om bij de kamer te blijven. We wilden twee wasjes draaien en zoals we al voorspeld hadden betrok het weer rond een uur of 2. We zijn op handdoekjes voor onze kamer gaan kaarten, zodat we de was in de gaten konden houden. Na een tijdje wilden we een spel spelen wat lastig was op het hobbelige gras, dus we zijn verplaatst naar een tafel. We hebben wat kippenvleugeltjes (10 Baht per stuk) en bier gehaald, en toen we terug kwamen raakte we in gesprek met twee meisjes. De tafel waar we aan zaten, stond namelijk "in de voortuin" van een andere kamer. De meisjes die in deze kamer sliepen, waren naar het strand geweest en daarom mochten we van Chris de tafel gebruiken. Een van de twee was Nederlands. Ze woonde met haar vriend in Bangkok en werkte in een psychiatrische inrichting voor Nederlanders die woonde in Bangkok. Haar vriend deed iets met boten. Het andere meisje was opgegroeid in Dubai, had daarna in Indonesië gewoond en nu sinds twee jaar ook in Bangkok. Ze waren voor het weekend over naar Koh Samet, kleine vakantie. We hebben even leuk met hen gekletst en ze vertelde ons over een leuke club waar we heen konden gaan.

Toen we net weer verder gingen met kaarten, raakten we in gesprek met een meisje. Ze was Zuid-Afrikaans. Tijdens het gesprek kwamen er nog twee jongens bij staan, welke uit de VS kwamen. Samen met nog zo'n zes anderen waren zij engels docenten op een school in het noorden van Bangkok. Ook zij waren over voor een weekend - kleine vakantie. Ze nodigden ons uit om met hen mee uit eten te gaan. Dit leek ons ontzettend gezellig en we zijn snel gaan douchen en ons klaar gaan maken. Heel toevallig hadden ze met de rest afgesproken bij het restaurantje waar Maud en donderdag ook hadden gegeten (met de westerse en Thaise menukaart). Hier hadden ze blijkbaar ook rode wijn!! Fijn!! We hebben lekker een glas besteld en Maud en ik gingen allebei voor de stewed beef. Omdat de chef vond dat het mislukt was, kregen we gratis nog zo'n drie spareribs ernaast!! Super lief en lekker. :-)

We waren met zo'n 11 man in totaal. Bijna iedereen kwam uit de VS, allemaal verspreid. Eentje uit Zuid-Afrika en eentje uit Engeland. Wij waren overduidelijk wel de jongste, ze schrokken ook allemaal toen we onze leeftijd vertelden. Zij waren tussen de 24 en 32 naar oud. Tijdens het eten leerden we elkaar wat beter kennen en we hadden en super leuke klik met elkaar! Helaas haakte ongeveer de helft van de groep af omdat ze een zonnesteek/kater van de vorige dag hadden. Met z'n zevenen zijn we na het eten het strand op gegaan. Zij hadden het idee om drank van te voren te halen en daarna uit te gaan, omdat dit goedkoper was. We hebben lekker op het strand in van die chille stoeltjes lekker gekletst. Rond een uur of 11 zijn we naar de club gegaan die ons werd aangeraden, heel gezellig! Het jammere is dat ze hier in Thailand bij elk leuk liedje er een ontzettend stamp beat onder zetten, waardoor het liedje niet meer echt dansbaar en leuk is. Rond 1 uur had iedereen het dan ook gehad en zijn we lekker terug gaan lopen naar onze kamer. Onderweg nog lekker een tosti gehaald bij de 7/11. :-)

Hele leuke avond dit!! Dit was echt wat we verwacht hadden van backpacken op een eiland. Dat je mensen tegen komt met hen gaat eten en stappen! Super gezellig. En ook leuk om te zien dat uiteindelijk leeftijd niet eens zoveel uit maakt. Ik had met Nikki, wie 32 jaar was, misschien nog wel de leukste klik van allemaal! Op dit moment ben je op deze mooie plek met deze leuke mensen, en dat het is waar alles om draait. We hebben allebei genoten. :-)

Liefs,
Maud en Phoeb

• 05 Augustus 2015 - 11:51

Rene Oostveen:

Leuk om jullie verhalen weer te lezen en zoals jullie al schrijven, dit is inderdaad wat ik verwacht had bij een back-pack vakantie. Leuk om international contacten en locale contacten op te doen en te praten met mensen die wel westers zijn, maar toch geen tourist zijn daar in Thailand werken.
    Dan krijg je toch meer mee dan alleen met toeristen (of alleen locals), dit is de ideale mix natuurlijk.
    Inmiddels zitten jullie alweer in BKK dus ik ga gauw naar de volgende dag

lfs X Rene