Dag 19 - Reisverslag uit Ko Samet, Thailand van Maud en Phoeb - WaarBenJij.nu Dag 19 - Reisverslag uit Ko Samet, Thailand van Maud en Phoeb - WaarBenJij.nu

Dag 19

Door: Maud en Phoeb

Blijf op de hoogte en volg Maud en Phoeb

03 Augustus 2015 | Thailand, Ko Samet

Deze ochtend voelde ik me gelukkig weer helemaal goed. Maud ook wel ietsje, maar nog niet helemaal. Ik ben in mn eentje gaan ontbijten, Maud bleef nog lekker even liggen. Wat ik me besefte toen ik zo in mn eentje over straat liep, was dat ik me hier echt al thuis voelde. We zijn hier pas vet kort, maar toch voelt het al zo vertrouwd. Dat heeft me echt doen realiseren dat het niet uit maakt waar je op de wereld bent, en ook al lijkt het van te voren "eng" omdat het zo ver weg is, je kan eigenlijk overal je draai wel vinden. Op het begin is het even wennen aan andere gebruiken, normen en waarden, maar als je eenmaal gewend bent - voelt het helemaal niet meer zo verweg van thuis als dat het daadwerkelijk is. Ik ben bij een tentje gaan eten en heb daarna medicijnen voor Maud gehaald en een zalfje voor mn muggenbeten. Ik ben vannacht giga lek gestoken!!! Lekker zo, in de laatste week... :-|

Toen ik terug kwam, ging het weer al iets beter met Maud. Ik ben even wat wat gaan lezen en daarna ben ik op onderzoek uit geweest voor de snorkel reis die we nog wilden gaan maken - en informatie over de terugreis naar Bangkok voor woensdag. Toen ik terug kwam, zijn we gaan eten. Maud wilde graag pizza en er was een pizza tentje dus daar zijn we gaan zitten. Ik heb weer lekker een rijstsoepje besteld (hmm, wat zijn die eigenlijk lekker!! Die ben ik echt gaan waarderen). Na het eten zijn we snel naar de kamer gegaan, want het eten viel bij Maud toch niet helemaal lekker. Gelukkig na even liggen voelde ze zich wel iets beter. Ik heb een hele lange douche genomen en ben daarna gaan lezen. Weer even lekker rustig aan vanavond en hopen dat iedereen morgen weer top fit is voor het snorkelen!! Zou leuk zijn om deze week op dit mooie eiland af te sluiten met snorkelen en een Thaise massage. :-) Tot morgen!!

Veel liefs,
Maud en Phoeb

  • 03 Augustus 2015 - 19:01

    Opa En Oma "Veen":

    Lieve Phoeb en Maud,
    Wat jammer nu dat net aan het staartje van jullie reis Maud ziek is geworden.
    We hopen dat het voor haar gauw over zal zijn. Nog even genieten van snorkelen of andere dingen die jullie nog willen gaan doen. De tijd is voor jullie "omgevlogen", maar jullie nemen kostbare herinneringen mee naar huis. Van velen hier in onze omgeving horen wij steeds dat Thailand een veilig land is voor packpackers (weinig criminaliteit en wantoestanden). Ja wij willen jullie graag gezond en wel terugzien. Genieten jullie maar volop van jullie laatste dagen.
    Veel liefs met een dikke knuffel van Opa en Oma "Veen"

    PS Wij hebben de verslagen van dag 17, 18 en 19 gelezen. Kostelijk zoveel kontakten gemaakt. Gaan jullie corresponderen?

  • 03 Augustus 2015 - 19:22

    Oma Moll:

    Lieve Phoeb en Maud,
    Wat jammer dat jullie weer ziek zijn geweest,maar dat heb je niet in de hand. Gelukkig gaat het nu met Maud ook beter. Wij hebben weer super genoten van jullie reisverslagen, 17, 18 en 19. En wat zijn we trots op jullie!! Hoe je over de dingen nadenkt Phoeb en het ervaart is geweldig! Zo volwassen! Hoe je, Phoeb, als Maud ziek in bed ligt, de dingen gaat regelen voor het snorkelen en de terugreis naar Bangkok, hebben wij respect voor.
    En hoe leuk jullie met al die contacten omgaan is echt helemaal geweldig. Wij raden het dan ook aan verschillende jongelui aan om te gaan backpacken en dan vooral in Thailand! Supertrots zijn we op onze Kleidochter Phoeb en haar lieve vriendin Maud. Geniet van het snorkelen meiden,het is de moeite waard, er is zoveel moois te zien onder water!
    Veel liefs en kus voor jullie van ons, oma en opa Moll XX

  • 03 Augustus 2015 - 19:23

    Pieter Moll (opi):

    Lieve Backpakkers,
    Welk een genot om hier in Het verre Nederland jullie reisverhalen te lezen. Omi lees ze iedere dag voor en dan ben ik ingedachten bij jullie, het land kennende id dat geen probleem voor mijn eenvoudige hersencellen!!
    Ik ben super trots op je kleindochter hoe jij je vermaakt, zelfstandag en aanpast aan de dagelijks gewoontes ennormen in ons geliefd Thailand!!
    Het is inderdaad een land waar je je veilig en thuis voelt, dat is ook onze ervaring!!
    Het liefst zouden we jullie graag meenemen naar ons geliefde dorp "Dong Khen" in de Suratvlakte, waar we vele jare zijn geweest en huizen hebben gebouwd! Een klein dorp ver van de bewoonde wereld waar het echte leven van de Thai goed zichtbaar is!
    Misschien kan dat ooit nog een plaatsviniden!
    Geniet van julie reis en alle contacten! Te gek ik ben super trots op jullie handelen, denken en doen!!!!
    Liefs en hele dikke knuffel, jullie grootste FAN!!!
    Opi Pieter xxxx

  • 05 Augustus 2015 - 12:02

    Rene Oostveen:

    Fijn dat het alweer beter gaat met jullie en dit is inderdaad het gevoel van een reiziger wat je beschrijft Phoeb; een toerist ziet wat die wilt zien en een reiziger ziet wat die tegenkomt. Lekker thuis voelen kan overal op de wereld of je nou in Thailand, Amerika, Spanje of Terzo bent :-)

    Jullie zij al echt wereld burgers!!

    Lfs X Rene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud en Phoeb

Actief sinds 16 Juli 2015
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 3969

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Thailand 2015

Landen bezocht: