Dag 22 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maud en Phoeb - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maud en Phoeb - WaarBenJij.nu

Dag 22

Door: Maud en Phoeb

Blijf op de hoogte en volg Maud en Phoeb

06 Augustus 2015 | Thailand, Bangkok

Jeetje, een na laatste dag alweer!! Wat is de tijd gevlogen zeg. Vandaag hebben we de buddha's en Koh San Road op de planning. We starten de dag met de buddha's: Wat Pho. We zagen op de route planner dat dit een half uurtje lopen was en besloten te gaan lopen. Zo sportief! Onderweg hebben we ontbeten bij een heel schattig restaurantje in een soort van bibliotheek. Hier zagen we eindelijk de Caesar dressing op de kaart!! Daar heb ik al zin in sinds we hier zijn, dus we bestelden allebei de salade. En ja, we hadden het kunnen voorzien.. Die hadden ze niet meer. Wel pompoen dressing (welke niet op de kaart stond). Oke, prima - doe die maar dan! En het was alsnog hartstikke lekker.

Na het eten zijn we verder gaan lopen richting de tempels. Voor 100 Baht mocht je naar binnen en kreeg je een flesje water, top! We hebben onze ogen uitgekeken. Wauw, wat prachtig! Maar we blijven ons verbazen over de wijze waarop ze dit allemaal gebouwd hebben. Zo mooi, zoveel details en zo ontzettend hoog!! En dat terwijl de Thai al niet zo groot is.. De kers op de taart was toch wel de liggende buddha. Deze is maarliefst 49 meter lang en we denken wel 15 meter hoog. Bizar en vooral heel indrukwekkend. Zo knap..

Na hier een uur rond gelopen te hebben, zijn we terug gaan lopen naar het hostel. Toch een uur gelopen in totaal, in die hitte. Met een zucht zijn we neer geploft op ons bed en hier even lekker wezen chillen tot een uur of 7. Toen zijn we richting Koh San Road gegaan om lekker te eten en de laatste inkopen voor thuis te doen. Zo gek om hier weer te zijn, drie weken - en heel veel ervaringen - later. We voelden ons hier al veel meer op ons gemak. De vrouwen met schorpioenen en ladyboys die ons de clubs in probeerden te krijgen. We hebben bij een super leuk tentje gereserveerd, want zo druk was het er. Dit was onze 'laatste' avond uit eten, want morgen gaan we weer naar de Yard en daar hebben we beloofd burgers te eten. En dan nu, jawel, ein-de-lijk een caesar salad gegeten!!! Jaaa, eindelijk gelukt! En het was heerlijk! De kip en tomaatjes ontbraken, maar dat maakte helemaal niks uit. Onder het genot van een glas koude, witte wijn hebben Maud en ik hier dik twee uur zitten dineren.

Na het eten zijn we nog een keer heen en terug over Koh San gelopen, langs alle kraampjes. Hmm, dit ga ik wel missen hoor. Die avond marktjes. Waar in Nederland alle deuren om vijf voor vijf al sluiten, komt het leven hier pas s'avonds op gang. Rond 11 uur waren we terug in het hostel. Bekaf weer, die hitte breek je toch wel echt op. We zijn lekker op tijd gaan slapen. Morgen laatste dag alweer..

Veel liefs,
Maud en Phoeb

• 07 Augustus 2015 - 10:38

Rene Oostveen:

Ja drie weken zijn snel omgegaan, niet alleen voor jullie maar ook voor de achterblijvers hier. Ik denk dat ik voor iedereen die meeleest schrijf dat we genoten hebben van jullie verhalen, ervaringen en avonturen. Het was iets waar we dagelijks naar uitkeken en alles tot op de dag mee konden beleven.

En nu de laatste loodjes, weer bij Som waar het avontuur begon (en nu ook eindigt). Ik ben trots hoe jullie het allemaal gedaan hebben en het is geen geheim dat ik mij heel erg zorgen maakte toen ik de eerste plannen hoerde. Die bezorgdheid is helemaal verdewenen en zeker nu ik weet dat jullie volwassen en goed voorbereidt jullie reisavontuur bijna afsluiten.

Kijk nog even om je heen, geniet van alles wat je daar ziet en hier niet hebt en sla alles op in jullie herinneringen. Deze reis zal jullie altijd bij blijven.

Veel leifs en tot snel, X Rene

• 07 Augustus 2015 - 11:50

Ruud:

Eens met Rene, we hebben genoten van jullie verhalen. Heel leuk om zo verslag te doen, op een of andere manier zijn we zo dichtbij terwijl jullie toch aan de andere kant van de wereld zitten. Met internet is het toch heel anders dan vroeger. Nog maar ruim 20 jaar geleden konden wij vanuit Azie alleen maar bellen en schrijven.... Tot wanhoop van mijn moeder die zich altijd zorgen maakte.
    Wij zijn ook blij als jullie weer heelhuids thuis zijn. Na drie weken zweten in Frankrijk kijken wij ook uit naar wat verkoeling haha. En na al die caesar salads en witte wijn hier verlangen wij naar noedels en rijstsoep in NL...

Goeie vlucht morgen en liefs van ons allen!
    Ruud

• 07 Augustus 2015 - 12:05

Opa En Oma "Veen":

Lieve Phoeb en Maud,
    We hebben weer genoten van jullie verslag van dag 22. Ja, zoals René gezegd heeft; de tijd is ook voor ons snel verlopen mede omdat we iedere dag zo makkelijk jullie belevenissen konden volgen. Geniet nog even van alles om jullie heen vandaag. Maken jullie er een fijne en plezierige dag van met grote en kleine Som.
    Jullie komen rijk aan ervaringen en kennis terug uit een lieflijk Azië.
    Voor morgen wensen we jullie een prettige en voorspoedige reis. BON VOYAGE en een veilige aankomst op Schiphol.
    Tot gauw met liefs van Opa en Oma "Veen"

• 07 Augustus 2015 - 12:21

Oma En Opa Moll:

Lieve WERELREIZIGERS!!
    Opa zegt : hadden wij 20 jaar geleden, toen we de liggende Budha aanschouwden, kunnen bedenken dat onze kleindochter daar ook eens zou staan! Wat hebben wij genoten van jullie verslagen!! Iedere dag keken wij er naar uit! En wat zijn wij trots op jullie, op de manier hoe jullie deze reis beleefd en gemaakt hebben! Wij wisten wel dat Thailand een veilig land is om te reizen, maar toch....was ik( oma) wel een beetje bezorgd. Maar na jullie eerste verslagen was mijn angst over en wist ik zeker dat jullie( verstandige meiden) niet in 7 sloten tegelijk zouden lopen, Chapeau meiden!! Dit is een geweldige levenservaring en kunnen we ons voorstellen dat dit naar meer smaakt.deze maand gaat in Mongolië de zwaarste Paardenrace van de Wereld van start, 1000 Km. Dwars door Mongolië, om de 30Km. een vers Paard en alleen op GPS rijden, opa zegt dat is gaaf voor Phoeb en Maud misschien ook? Haha!
    We wensen jullie nog een paar fijne uren in Bangkok, met nog even lekker eten! Deze reis kunnen jullie nog lang op teren.Hele goeie vlucht! Kijken uit naar jullie verhalen,lfs, omi en opi, kus voor jullie beiden,