Dag 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maud en Phoeb - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maud en Phoeb - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Maud en Phoeb

Blijf op de hoogte en volg Maud en Phoeb

17 Juli 2015 | Thailand, Bangkok

Oke, afgelopen nacht was in 1 woord: AMAZING! Na een middag dutje (winterslaap) van 4 uur, belde onze gastvrouw de taxi richting khao san road. THE PLACE TO BE volgens velen.

Hier hebben we pad thai gegeten van de straat onder het genot van een cocktail. Hier ontmoetten we 2 meiden, Sarah en Gemma, die Phoeb kent. (een basisschool vriendin), ondertussen was Phoeb ook in aanraking gekomen met een mexicaanse jongen die in zijn eentje een wereldreis maakt. Hij schoof gezellig aan.

Na het eten wilden we een bar opzoeken verderop in de straat en ondertussen merkten we de zeker aanwezige corruptie in Thailand. Toen de politie langs kwam schoven alle winkeliers in een rap tempo hun rekken naar binnen om ze vervolgens binnen 15 minuten weer op de zelfde plek op straat neer te zetten. Eenmaal bij de barretjes aangekomen zaten we midden in een geluids-battle. Het leek oprecht een wedstrijd welke bar het hardst muziek kon draaien. Vreselijk. We zijn bij de bar gaan zitten met de minst harde muziek en daar schoven Celeste en Jasper aan (vrienden van Maud) later kwam Rens (een vriend van Phoeb) met 3 vrienden er ook nog bij zitten.

De sfeer zat er goed in ondanks dat er om de 2 minuten ongeveer een vrouw met gebakken schorpioenen en spinnen aankwam om ze te verkopen. Het woord nee staat blijkbaar nog niet in hun vocabulaire.

Na heel wat drankjes zijn we naar een club ernaast gegaan om wat dansjes te wagen. Onwijs gaaf, verkoelend en westers. Toen het feest om 2 uur stopte kwamen we naar buiten en besefte we weer even dat we in Azie zijn.

Na iedereen gedag te hebben gezegd, liepen we naar een taxi, en mochten na al het ongedierte nog even 2 smakelijke ratten bekijken. Gedsiederrie. Eenmaal in de taxi probeerde we de chauffeur (nadat wij hem opgelicht hadden met 100 baht i.p.v. 200) een nederlandse les te geven. Dit lukte echter niet aangezien hij amper yes en no in het engels kon zeggen. Helaas. Met behulp van google maps kon hij gelukkig nog net wel de weg naar ons hostel vinden. Een bril was dus niet nodig.

Bij ons hostel gaf grote Som (ja er is een tweede Som, samen runnen ze dit hostel) ons nog een knuffel voor het slapen gaan en zijn we zachtjes naar de slaapkamer geslopen om daar vervolgens uit te slapen tot half 3 vanmiddag. (Oeps we moesten om 2 uur bij de fietstour zijn) (naja, morgen dan maar) Vandaag hebben we bij onze burgerbar gezeten, de lieve mensen hier beter leren kennen en heerlijk gegeten. Straks gaan we weer Dutchies meeten op Khao San Road, let's make some fun!

X M & P.

• 17 Juli 2015 - 17:17

Pien:

Khoa San road my favorite hangout. Geniet meiden!