Dag 6 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Maud en Phoeb - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Maud en Phoeb - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Maud en Phoeb

Blijf op de hoogte en volg Maud en Phoeb

21 Juli 2015 | Thailand, Kanchanaburi

Vanochtend hebben we ontbeten met Bob en Sjors bij ons hotel. Zij waren ook wel benieuwd naar ons heerlijke ontbijtje. Na het ontbijt een heerlijke duik gepakt en genoten van de eerste zonnestralen. Heerlijk!! Bob en Sjors zouden mee gaan naar het Safari Park, maar Bob had iets meer last van een kater dan wij - dus zij zijn thuis gebleven.

Weer in, zoals wij dat noemen, de achterbak zijn we vertrokken naar het safari park. Blijft genieten, die mooie natuur!! Alsof je in een 3D natuurfilm zit. Gaat nooit vervelen dit, denk ik.

Eenmaal aangekomen bij het safari park, zagen we al meteen een tijger op een tafel liggen. Dit is wel even schrikken. Hij ligt aan een ketting en we hebben gehoord dat de tijgers hier vaak gedrogeerd worden. De volunteer die erbij staat, vertelt dat ze Balou (de tijger) al vanaf baby af aan hebben en dat hij 5 jaar lang al op deze tafel ligt. Het Thaise vrouwtje dat naast hem zit, werkt al 19 jaar in het park. Zij noemt Balou haar husband en je ziet dat die twee een ontzettend sterke band hebben. Hij is het gewend en zolang hij geen honger heeft, is hij braaf. Balou hoeft maar een paar uur per dag hier te liggen en verder mag hij vrij rond lopen. Wat is hij prachtig zeg..

Wat wij erg fijn vinden, is dat je ziet dat de vrijwilligers met liefde voor de beesten zorgen en dat voor op staat. Of de eigenaar van het safari park daar ook zo over denkt, is een ander verhaal - maar de beesten zien er ook gelukkig en vrij uit..

Voor nog geen 11 euro persoon kon je op een safari tour door het park. Voor 2,85 kon je 4 bakjes met mini banaantjes kopen die je aan de beesten kon voeren. Wij hadden het geluk dat we de enige waren, dus we gingen op een privé tour. De chauffeur was hilarisch, we hebben alleen maar in een deuk gelegen. Hij probeerde engels te spreken, maar we begrepen meer van zijn geluiden en bewegingen dan van zijn engels.

De tour bestond uit 8 zones met hekken er tussen. We hebben een soort geiten uit Afrika, antilopes, beren, leeuwen, tijgers, luipaarden, struisvogels, flamingo's, giraffen en zebra's gezien. Allemaal super indrukwekkend en bizar om deze dieren van zo dichtbij te zien. Is toch net even iets anders dan op national geographic!

Waar wij het meest genoten hebben, is bij de giraffen en de zebra's. Mensen die mij een beetje kennen, weten dat ik een ontzettende zebra tic heb. En oh wat was dit gaaf!!! Eindelijk zebra's in het echt gezien en ik heb ze zelfs geaaid en gevoerd!!! Er hebben oprecht tranen van vreugde over mijn wangen gerold. Ook de giraffen waren heel gaaf om van zo dichtbij te zien. Zij staken hun kop gewoon bij ons in de bus. Zit je dan, in een bus met 5 giraffen (plus nek!!) in Thailand. Bizar weer.. Na een tijdje wisten de giraffen waar onze bananen lagen, en staken hun kop vanaf de linker kant in de bus en aten alle bananen van de meest rechter stoel! Oh ja, oeps. Giraffen hebben natuurlijk een hele lange nek.. De zebra's waren ontzettend gaaf om te zien en mooi ook!! Echt iets wat we nooit meer zullen vergeten!

Toen we terug kwamen van de safari moesten we echt even bijkomen. Allebei grijnzend van oor tot oor, proberen te verwerken wat we net hadden mee gemaakt. Jeeetje, wat is dit gaaf!!! En zo onwerkelijk.

Bij binnenkomst had ik de baby luipaardjes natuurlijk al gespot. Je kon ze voor 8,50 de fles geven. Natuurlijk wilde ik dat! Helaas kon Maud niet mee, omdat ze allergisch is voor katten.. :-( Dat vond ik echt heel jammer..

Er waren twee hokken. Een met echt hele kleintjes en een met iets grotere. Ik kan natuurlijk nooit kiezen en heb zo'n tien minuten lang staan iene-miene-mutten. Uiteindelijk koos ik voor de allerkleinste. Ik mocht jij hen in het hok zitten en ze vlogen meteen op me af - naja.. op het flesje melk in mijn handen. Gaaf!!! Heb je opeens vier baby luipaardjes op je schoot!! Heel onwerkelijk dit. Ze waren zacht en lief. Leken net katten, maar dan met een hele mooie vacht en blauwe oogjes.

Toen ik uit het hok kwam, riep ik meteen 'ik wil nog een keer!'. En toen dacht ik bij mezelf ja, waarom eigenlijk niet? Je bent maar 1 x in Thailand (hoop natuurlijk van niet, maar daar gaan we nu even van uit). Dus ik ben de andere katjes ook nog gaan voeren. Zij waren veel speelser en sprongen vanaf boomstammen boven op me. Heel leuk!! Het Thaise vrouwtje van de tijger zei dat ik gratis nog een keer naar de allerkleinste mocht!! Omdat er niemand meer was heb ik denk wel een uur in totaal met de baby luipaardjes mogen spelen en knuffelen.

Weer terug in de achterbak naar het hotel, hebben maud en ik elkaar allemaal met een big smile aan kunnen kijken. Wauw!! Wat een gave dag. Op een soort van roze wolk, genietend van de Thaise natuur zijn we naar huis gereden.

Thuis in het hotel lekker gaan zwemmen en relaxen. Savonds wat gaan eten bij het hotel en lekker vroeg gaan slapen. Morgen gaan we naar Elephants World en we worden al om 9u opgehaald. We zijn benieuwd!!!

Veel liefs,
Maud en Phoeb

  • 22 Juli 2015 - 08:50

    Rene Oostveen:

    Wat leuk om jullie ervaringen over de safari te lezen. Ik lees het mee alsof ik er zelf ook bij ben. Die baby luipaardjes lijken net kittens, lekker speels en kroelen. Ik zie het helemaal voor me.

    Goed om te lezen dat Balou ook vrij rond mag lopen na de verplichte tafel uurtjes, mensen hier in NL vinden vaak dat wilde beesten vrij in de natuur moeten lopen, helaas denk ik dat Balou niet heel lang overleeft in het wild als hij al sinds baby in het safari park zit.

    Fijn om ook te zien dat jullie ook niet alleen maar naar beestjes kijken maar ook verder kijken en zien dat de vrijwilligers met liefde met de dieren om gaan. Dat is met een andere blik kijken dan met bananen gooien op de apenheul vanaf de andere kant van het hek. Dit is beleven, zien en voelen. Gaaf hoor!

    Ben benieuwd naar de verhalen over het Olifantjes bejaarden tehuis

    Lfs Paps

  • 22 Juli 2015 - 12:11

    Oma En Opa "Veen":

    Hallo lieve Phoeb en Maud,
    Leuk en levendig beschreven. We hebben genoten van jullie ervaringen in het safaripark. We vonden wel Phoebe dat je op de foto erg dicht achter Balou stond. Wel een beetje eng, het is en blijft toch een roofdier.
    Fijn te vernemen dat jullie je nog geen seconde daar verveeld hebben. Goed zo, geniet van elk moment. Hebben al een foto op de app gezien, waarop jij Phoebe op een olifant zat die in het water aan het zwemmen was. Gelukkig ging ook een temmer mee. We zijn reuze benieuwd naar jullie volgende belevenissen.
    Tot gauw maar weer. Lfs van Opa en Oma "Veen"

  • 22 Juli 2015 - 17:38

    Oma En Opa Moll:

    Lieve Phoeb en Maud,
    Wat genieten jullie!! We kijken steeds uit naar het volgende verslag, kunnen niet wachten tot het er weer is. Wat een feest voor jullie in dat Safaripark.dit is toch te gek voor jou Phoeb als dierenliefhebster! Wat leuk dat die Giraffe zijn kop door het raampje van de auto steekt en dan de bananen pikt, dit is toch geweldig om mee te maken.De baby luipaardjes zijn zo schattig, Je zou ze zo meenemen.Ook wel stoer om zo dicht bij Balou te staan, zo'n gevaarlijk roofdier.Je schrijft het verslag zo leuk Phoeb,of we er zelf bij zijn.papa stuurt regelmatig foto's, daar zijn we erg blij mee!
    Dat je ook steeds schrijft hoe prachtig de natuur er is ,genieten we ook van omdat we precies weten hoe mooi het er is!
    Vanmorgen hadden we weer Spaanse les en lieten een aantal foto's van jullie uit Thailand zien aan onze Lerares, Wat een mooie meiden zei ze, jee wat een knapperds! Wij trots natuurlijk. Lieve meisjes geniet maar lekker en ondertussen kijken wij uit naar het volgende verslag! Liefs van oma en opa Moll

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud en Phoeb

Actief sinds 16 Juli 2015
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 3992

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Thailand 2015

Landen bezocht: