Dag 15 - Reisverslag uit Ko Samet, Thailand van Maud en Phoeb - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Ko Samet, Thailand van Maud en Phoeb - WaarBenJij.nu

Dag 15

Door: Maud en Phoeb

Blijf op de hoogte en volg Maud en Phoeb

30 Juli 2015 | Thailand, Ko Samet

Vannochtend werden we rond half 12 wakker, Phoebs was vaak wakker geworden door de hitte, ik heb goed geslapen ondanks dat ik van P nogal vaak een 'klapje' krijg in der slaap. Haha, ik vraag me af wat er in haar hoofd om gaat als ze slaapt, ze is zo druk haha!!

We zijn in de zon gaan ontbijten. Op Koh samed betaal je 170 baht voor een english breakfast, op koh chang 120 en in kanchananuri 70. Gelukkig kon je ook 2 eieren met toasted brood voor 45 baht krijgen. Die nep bacon en sausages hoeven we toch niet. P koopt nog lekker thais fruit, we kopen nog wat dingen in de supermarkt voor op het strand en lekker bakken. Dachten we, want de lucht trok dicht en het begon steeds meer te waaien. Ondertussen was er een jongen uit schotland bij ons komen zitten. Hij zocht naar mensen die engels praten want zijn vriend was ziek en hij wilde nog wat met zijn dag doen. Het is zo leuk dat dat hier gewoon kan!

Helaas begon het na een gesprek over doedelzakken en kilts zo hard te waaien dat we noodgedwongen bij een tent moesten gaan zitten achter windschermen. We hebben met zn 2en een cheeseburger gegeten en zitten hier nu een beetje te wachten tot het opentrekt. Hopelijk gebeurt dat, en voor morgen al helemaal. Dan willen we namelijk over het eiland met een golfautootje die je hier kan huren.

Helaas is het de hele dag blijven regenen, dus we zijn rond 5 uur richting onze kamer gegaan. 'Even lekker op bed chillen' - werd uiteindelijk tot half 10 op bed chillen haha! Net toen we wilden gaan eten rond 8 begon het echt keihard te storten. Maud ik even lekker gaan facetimen met haar familie in Frankrijk en ik heb een lekkere douche genomen. Toen het om half 10 nog steeds niet veel beter was, zijn we met een pluutje richting de mainroad gegaan en bij het eerste beste restaurantje naar binnen gestapt. Hier hebben we heerlijk gegrilde kip met champignonnensaus gegeten!! Het restaurantje was van een Thaise vrouw en een Canadese man, dus op de kaart kon je een westers gerecht van John of een Thais gerecht van Nana kiezen. Heel leuk idee vonden wij. :-)

Na het eten zijn we weer terug naar onze kamer gegaan. Het regende gelukkig al minder en we zijn rond 12u gaan slapen. Morgen willen we het eiland rond gaan touren!

Liefs van Maud en Phoeb

  • 31 Juli 2015 - 17:27

    Oma Moll:

    Lieve Phoeb en Maud,
    Wat een pech, de hele dag regen! Wij weten precies hoe dat voelt omdat wij dat hier de laatste dagen ook gehad hebben, gelukkig is het nu weer beter en morgen wordt het erg warm (zeggen ze).
    Vanmorgen kregen we van papa een foto gestuurd waar jullie in het Golfautootje zaten, helemaal te gek!
    Hopelijk blijft de regen nu ver bij jullie vandaan.
    Opa leest de krant en daar zie ik een prachtige foto van een Giraffe, dua moet ik gelijk weer denken aan die prachtige foto's van jullie in het Wildpark waar de Giraffe met zijn kop door het autoraam kwam.
    Zo lieverds, dit was het weer voor vandaag. Geniet nog maar lekker!!
    Liefs en kniffel van oma en opa Moll

  • 31 Juli 2015 - 17:58

    Mama:

    Dat wilde slapen heeft Phoeb van haar moeder haha ;-).
    De overtocht met de boot van de week was gelukkig kort want ik kreeg al visioenen van gezonken boten met vluchtelingen erop. Gelukkig kunnen jullie goed zwemmen! ;-).
    Nou meiden, genieten maar weer en ik zal duimen voor snel een strak blauwe hemel liefs xx

  • 01 Augustus 2015 - 11:21

    Rene Oostveen:

    Jammer zo'n dagje regen, maar aan de andere kant is het ook wel even lekker om een dagje even 'niks'te moeten. Op zulke momenten sta je even stil waar je bent en wat je gedaan en gezien hebt terwijl je er nog midden in zit. Anders gaat de tijd zo hard als je elk moment iets 'te doen' hebt en komt het moment om er even van te genieten en terugkijken als je in het vliegtuig naar huis zit...

    De prijzen stijgen gestaag per bestemming als ik het zo lees. Is ook niet heel verwonderlijk want ik geloof dat Koh Samet ook iets toeristischer is dan de vorige bestemmingen, als ik het niet verkeerd begrepen heb tenminste.

    Hier is de zomer zu ook begonnen, lekker zonnetje en eindelijk is de regen weg. Ik geloof alleen dat Emily wel wat zware buien in Barcelona voor haar kiezen gekregen heeft.

    Nou, geniet nog maar even van het mooie land en ik vind het erg leuk om te lezen dat jullie samen zo goed met elkaar omgaan. Dat wil ik ook wel even gezegd hebben.

    Veel liefs X, Rene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud en Phoeb

Actief sinds 16 Juli 2015
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 3988

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Thailand 2015

Landen bezocht: