Dag 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maud en Phoeb - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maud en Phoeb - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Maud en Phoeb

Blijf op de hoogte en volg Maud en Phoeb

19 Juli 2015 | Thailand, Bangkok

Oke, ik (Phoeb) begin dit reisverslag omdat ik de zwaarste ochtend heb gehad.. Ik werd rond een uur of 10 kotsmisselijk wakker. Ik heb het op een rennen naar de wc gezet en jawel, het was meteen raak.. Alleen maar gal. Dit is zo'n 6 uur lang zo door gegaan, wat voelde ik me beroerd. Mijn hele buik was van slag. Toen Maud rond een uur of half 12 wakker werd, voelde zij het ook al in maag. We wisselde elkaar af met naar de wc rennen, soort estafette - maar dan minder leuk. Rond een uur of 3 was er zo weinig van me over dat ik helemaal licht in mn hoofd en duizelig werd, best wel eng. Gelukkig na wat uurtjes slaap voelde Maud zich beter en was ze zo lief om naar de supermarkt te gaan voor pillen en cola (jawel, zelfs in Thailand het medicijn tegen alles) voor mij en een ontbijtje voor haarzelf. Ik voelde me zo ellendig.. Als je je zo in Nederland voelt, is dat al naar. Laat staan aan de andere kant van de wereld. Het enige wat ik wilde was mijn eigen bed, papa en mama. Gelukkig had ik Maud en grote Som die mama's rol overnamen. Om de tien minuten kwam Som kijken of het nog goed met me ging, super lief. Dit maakte het ziek zijn al een stuk minder erg.

Na een tijdje begonnen de pillen en cola te werken en voelde ik me steeds beter. Ik ben naar beneden gegaan en Maud is met Amber (vriendinnetje uit Leiden) en haar ouders naar China Town gegaan. Ze wilde eigenlijk bij mij blijven (de schat), maar ik wilde liever dat ze nog wat leuks van haar dag zou maken. Ik ben blij dat ze is gegaan!! Ik heb lekker op een rieten kleedje met twee ventilators op mn kop mn boek gelezen, met Jos en mama gefacetimed en met de mensen van het hostel gechillt.

Rond een uur of half 7 begon ik eindelijk trek te krijgen en het enige wat ik door mn keel zou krijgen was sushi. Ik ben op zoek gegaan en kwam €21 lichter thuis, met sushi. Dit is vrij duur voor Thaise begrippen, maar ach - dit is het enige wat ik vandaag uit heb gegeven. Toen Maud rond half 11 terug kwam hebben we nog even met ons Duitse kamergenootje gekletst en toen zijn we gaan slapen. Nouja, ik heb plaffonddienst gedraaid. Door de jetlag en het overdag slapen, heb ik tot 6 uur s'ochtends wakker gelegen.. Hoe later het werd, hoe meer enge spinnen "ik zag".

(Maud) ja arme phoeb, ik herkende haar gewoon niet meer terug. Waarschijnlijk hebben we een voedselvergiftiging opgelopen van de pad thai op straat of ijsklontjes in onze cocktail.

Omdat gister de enige dag was dat ik Am kon meeten, en het met phoeb steeds beter ging en de mensen in ons hostel zo lief zijn heb ik toch besloten met am mee te gaan. Ik werd door Am en haar ouders opgehaald in een tuk-tuk, en zijn daarmee naar een shopping mall gereden. Geloof mij, wat een zooi was dat zeg! Alles was nep en ongeordend, wel komisch om te zien. Omdat het al na 6en was zijn we naar Chinatown gegaan om daar wat te eten. Helaas was Chinatown één vieze bedoeling. Heel veel spleetogen, zwerfkatten en eettentjes met stinkende luchten. Nee, er was geen restaurantje te bekennen het was drie keer niks. Toch is onze eetkeuze bij Chinees gebleven; alleen dit restaurant lag tussen ons hostel en am's hotel in. Prima gegeten overigens, ondanks het feit dat dit een behoorlijk eind weg was van het 'geliefde' Chinatown. Rond half 11, zijn we met zijn 5en in totaal terug gereden met de taxi naar The Yard, waar ze mij afzetten. Ik vond het onwijs leuk om de familie Driessen te zien in Bangkok, is toch wel gek aan de andere kant van de wereld!

Vanochtend zijn we allebei fit opgestaan, en heeft Phoebs een Thais ontbijtje genuttigd. Een soort rijstsoep met uitjes en een kopje thee. Ik kan in de ochtend niet aan eten denken, laat staan rijst! Na een verfrissende douche hebben we onze koffers gepakt en afscheid genomen van grote Som. Vier selfies verder zijn we met onze (ondertussen hele zware) backpacks gaan lopen naar het airtrain station. Hier moesten we 2 haltes verder uitstappen om vervolgens met een minivan richting Kanchanburi te vertrekken. Hier zitten we nu in voor precies 4€. De mensen hebben het weer niet zo gemunt op ons. Alleen onze tickets werden gecontroleerd en onze bubble tea moesten we ook in leveren. Lekkere drie slokjes waren het wel.

De airco lekt een beetje en het wegdek is niet top maar we zijn onderweg! Hobbel de bobbel, iPod in en gaan! We zijn benieuwd waar we straks terecht komen, maar hebben er super veel zin om naar een nieuwe plek te gaan. In Bangkok hebben genoten, grotendeels door de Soms, het hostel, Koh San Road en de leuke mensen met wie we onze eerste avonden hebben doorgebracht. Maar we zijn er wel aan toe om Bangkok even te laten voor wat het is en een ander deel van Thailand te zien! We'll keep you posted!!

X Maud en Phoebs

  • 19 Juli 2015 - 11:15

    Shirley Oostveen:

    Wij hebben met grote belangstelling jullie belevenissen gelezen. We hopen dan ook dat jullie dit zo vaak als mogelijk blijven doen. Wel vervelend dat jullie beiden kennis hebben gemaakt met een voedselvergiftiging, maar in het vervolg altijd precies weten wat je eet of drinkt. Ook geen water drinken uit de kraan hè, maar dat weten jullie vast al lang. Veel plezier en wijsheid op jullie verdere tocht en wij ijken uit naar jullie verslagen. Heel veel liefs van Opa en Oma "Veen".

  • 19 Juli 2015 - 14:17

    Opi Pieter,:

    Hoi lieve Phoebe en Maud,
    Wat erg vervelend dat jullie al snel ziek zijn geworden, gelukkig was het snel over! Wat is dat voor een paardenmiddel wat jullie gebruikt hebben? Kunnen wij misschien volgend jaar 2016 op de Camino in Spanje ook nodig hebben?
    Heb jullie verslag met heel veel plezier gelezen, wij herkennen het zo goed en kunnen het in onze gedachte mee beleven!
    Zijn jullie niet met de trein naar Kanchanaburi gegaan?
    Geniet van jullie reis en avonturen, een welgemeend advies ter voorkoming van darmklachten, eet en drink niets wat met kraanwater is bereid, zoals salades, ijs, (ijsklontjes is echt uit den bozen) tandenpoetsen etc.
    We volgen jullie met veel plezier, doe voorzichtig en geniet!
    Dikke knuffel Opi Pieter xxx

  • 19 Juli 2015 - 14:29

    Oma Moll:

    Lieve Phoebe en Maud,

    Wat een heftige dag 3 hebben jullie gehad

  • 19 Juli 2015 - 14:44

    Jet:

    Gelukkig zijn jullie weer beter. Jammer dat de fietstocht niet is doorgegaan. Maar als jullie nog teruggaan naar Bangkok kan dat alsnog. De tempels en de klongs zijn zeker nog de moeite waard om te bekijken. Dan krijg je toch een ander beeld van de stad. Veel plezier in Kanchanaburi. Jet

  • 19 Juli 2015 - 15:06

    Oma Moll :

    Lieve Phoe en Maud,
    Heb net een reactie geschreven op dag 3, die is niet helemaal overgekomen. Alleen: wat een heftige dag 3 hebben jullie gehad. De rest is foetsie, zweeft waarschijnlijk ergens rond, weet ook niet hoe dat kan.We hebben erg genoten van jullie verslagen en kijken uit naar de volgende, wat genieten jullie( 1 pechdag door ziek zijn, als het hier bij blijft valt het mee) wat leuk ook dat jullie zoveel andere jonge mensen ontmoeten, dat is zo leuk van Backpacken.we zin trots op jullie, Meiden!! Maak er een mooie tijd van, dat kunnen ze je later nooit meer afnemen. Thailand is zo'n mooi en fijn land, wij spreken uit ervaring! Heel veel liefs van ons en vooral genieten in Kanchanaburi, een heerlijke plek! Oma Moll xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud en Phoeb

Actief sinds 16 Juli 2015
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 3974

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Thailand 2015

Landen bezocht: