Dag 4 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Maud en Phoeb - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Maud en Phoeb - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Maud en Phoeb

Blijf op de hoogte en volg Maud en Phoeb

19 Juli 2015 | Thailand, Kanchanaburi

Eenmaal aangekomen in Kanchanaburi, werden we meteen doorverwezen naar een mannetje die ons wel even naar het hotel zou brengen. Geweldig!!! Een soort busje waar de achterkant er uit was gehaald en bankjes in gebouwd zijn. Zaten we dan, in de achterbak, op weg naar het hostel. Onderweg stapten er nog twee Belgen in en met z'n vieren keken we onze ogen uit. Heel anders weer dan Bangkok. In mijn beleving was dit iets kleurrijker en warmer dan Bangkok, dat vond ik wat grauw en monotoon. Wel weer heel veel leven langs de weggetjes.

Opeens namen we een afslag de middle of nowhere in. Na een hoop gehobbel stopte de chauffeur en zei dat we er waren. Maud en ik keken elkaar aan op een manier van: "oh, hebben we dit geboekt? Ziet er heel anders uit dan op de foto's......" Gelukkig checkte we het goed en bleek de chauffeur ons verkeerd afgezet te hebben. Hij nam ons weer mee de hobbelige weg op, nu op naar het goede hostel.

Ook dit lag afgelegen. Het was er dood stil, er was bijna niemand. Toen kwam een lief, klein Thais vrouwtje aan gelopen en zij hielp ons. Ze bracht ons naar onze kamer. Zag er opzich prima uit, maar al vrij snel had ik een salamander van zo'n 15 cm gespot op de muur. Hm, ja..... We vroegen of ze hem weg wilde halen. Er kwam een jongen met een bezem en binnen no time zat de salamander achter de airco..

Oke, nieuwe kamer. Dit was meer een soort hok. Maud en ik voelde ons er allebei niet heel prettig bij, maar we wilden niet moeilijk doen dus dachten dat we ons na wat eten wat meer thuis zouden voelen. Een van de redenen dat we voor dit hostel gekozen hadden, was omdat je bij het hostel kon eten - Aziatisch en westers eten. Wel even fijn, na afgelopen zaterdag. Maar toen wij aan het Thaise vrouwtje om de menukaart vroegen, vertelde ze ons dat haar kok ziek was dus dat we de stad in moesten om te eten.. Nou, dit was toch wel de doorslaggevende reden om op zoek te gaan naar een ander hostel.

Ik had van Rens en berichtje gekregen dat hij in het Noble Nights Guest House zat en dat dit prima was. Gelukkig was een jongen - de ene die de salamander achter de airco had gejaagd - zo lief om ons hierheen te brengen voor 100 Baht (3 euro). Het was gelukkig maar 2 min rijden.

Dit hostel voelde een stuk fijner. Het was er schoon, gezellig en een heel mooi uitzicht. Wat ook niet vervelend was, was het zwembad.. We zijn meteen gaan zwemmen en genieten van de heerlijke plek.

Op aanraden van de moeder van Rens zijn we savonds gaan eten bij "Coffee Paul". Soort van Thaise tapas. Je kon allemaal kleine gerechtjes bestellen. Het leuke was, dat je zelf een notitie blok en de kaart in je handen kreeg geduwd. Mocht je je eigen bestelling opschrijven en die kwamen zij halen! Het eten zag er goed uit en was heeerlijk! We bestelden een biertje om te proosten, niet wetende dat ze alleen per halve liter gingen.. De Heineken van Maud was zelfs 630 cl!! Hier hebben we tot een uur of half 11 genoten van de omgeving, het eten en de mensen om ons heen.

We zijn daarna terug naar de kamer gegaan en hebben hier lekker een boekje gelezen. Avondje rustig aan! Morgen actieve dag op de planning!!

Veel liefs!
Maud en Phoeb

• 20 Juli 2015 - 12:27

Oma Moll:

Lieve Phoebe en Maud, onze kapster is net de deur uit, dus gauw kijken of er een nieuw verslag is. En ja hoor dag 4 staat er op. Dus genieten van jullie belevenissen.We zijn benieuwd wat jullie allemaal nog beleven in Kanchanaburi.vlijven jullie er lang?
    Nog veel plezier lieverds en genieten!!
    Liefs, oma en ook liefs van opa XXXX

• 20 Juli 2015 - 13:11

Mama:

Lieve Phoebs en Maud, eindelijk genoeg bereik om jullie belevenissen te lezen!
    Fijn dat jullie zo lekker assertief zijn en opzoek gaan naar iets beters als het niet is wat je ervan verwacht. Zorg maar goed voor jezelf :-). Ben benieuwd wat jullie vandaag allemaal weer hebben meegemaakt! Liefs xxxxx

• 20 Juli 2015 - 13:53

Dirk:

Maud en Phoebs, Klinkt goed! Goed opgelet ook, en goede keuzes gemaakt!
    Krijg zin om ook naar Thailand te gaan.
    Ga nu ook je vorige verslagen even lezen. Groetjes, Drk

• 20 Juli 2015 - 16:23

Reina:

ha meiden, klinkt heerlijk allemaal. Leuk om jullie vakantie zo mee te beleven. Geniet ze!